Powered By Blogger

25 Haziran 2011 Cumartesi

MOOn 7(+)/10

Tek başına 3 gün 5 gün değil.. 6 ay değil.. tam 3 yıl.. boş bir evde değil.. boş bir kasaba da değil.. dünyada bile değil.. ay’da.. yalnızlığın daniskasında.. bakınız aşağıda:



Tek kişi bir film nasıl götürülür.. buyurun izleyin, görün..  sam rockwell başarılı oyunculuğuyla 97 dakika boyunca bizi meraklandırmayı ve heyecanlandırmayı başarıyor..

Sam, ayda kurulan bir maden üssünde görevlidir ve her daim güleryüzlü robotu gerty’i saymazsak yalnız yaşamaktadır. Kısacası ayda tek başınadır. Maden firmasıyla üç yıllık bir sözleşme imzalamıştır ve sözleşme süresi dolmak üzeredir. Dünyada bıraktığı karısı ve kızına kavuşması için günler kalmıştır.. Bu arada elbette ki üç yıllık yalnızlık (robot da bir yere kadar)  adamı bayağı bir bıktırmıştır.. dünyaya dönmesine günler kala bir takım tuhaflıklarla karşılaşan sam, bu tuhaflıkların kaynağını araştırmaya başlar..

-3 yıl öncesi..

Ve olaylar gelişir..

Gerty, harika bir robot olmuş, yüzünde her daim aynı gülümsemeyle ortalıkta dolaşırken insan an geliyor “yok yok bu gülüş çok sinsi.. pis gülüş bu anladım ben” hissine kapılabiliyor.. aslında farklı ruh hallerine göre farklı yüz simülasyonları eklenmiş.. bir gülüyor, sonra birden hissizleşiyor.. bazen üzülüyor.. bu da onu biraz daha insansı yapmış sanırım.. tabi robotun işi sadece gülümseyip ortalıkta dolaşmak değil, sam’e her türlü işinde yardımcı olmak.. o ne isterse yerine getirmek ve onunla konuşarak (akıllı robot tabi ki) biraz olsun yalnızlığını hissettirmemek, kafayı yemesine engel olmak gibi hayati görevleri de var..

-kahveni getirdim hacı..

Sonuç olarak Sam rockwell’in  yüksek performansı ve etkileyici senaryosuyla, izlenmesi gereken bir film diyorum.. filmin başındaki sam’la sonundaki sam arasında “dağlar kadar fark” var diyorum..

-3 yıl sonra ??

 izleyin görün diyorum.. öpüyorum efenim..

 -nı ha ha hahahhaahahahahah aslında çok sinsi gülüyorum içten içe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder