Powered By Blogger

25 Haziran 2011 Cumartesi

THE gIRL WHO LEAPT THROUGH TIME 7/10

Küçükken bayılarak izlediğim bir dizi vardı.. Bu Dünyanın Dışından.. babası uzaylı olan evie isimli bir kız, iki elinin işaret parmaklarını birbirine değdirdiğinde zamanı durduruyordu.. o kadar etkilenmiştim ki durup durup parmaklarımı birbirine değdirir gözlerimi sıkı sıkı kapatır transa geçerdim.. gözümü açınca zamanın durmuş olmasını öyle dilerdim ki bir süre ses duymazsam kesin bu defa başardığıma inandırırdım kendimi :))) (tam nostalji yapmak isteyenler için url: http://www.youtube.com/watch?v=zBgDgQmUnNY&feature=player_embedded)

-hatırlayanlara özel sevgiler..

Neyse efendim nereden çıktı şimdi derseniz zamanda hoplayıp zıplayan bir kızın anime hikayesini izleyince aklıma geliverdi işte duygulandım.. bu arada yaş civarım da belli olsa gerektir ki ancak kendi kuşağım  gençleri (:P) bu diziyi bilebilir.. evet 30+ yaş grubu ben de sizden birisiyim işte itiraf ediyorum..

-hiaaaaaaaaaa!

Evet gelelim the girl who leapt through time’a.. Makoto, çok kötü bir gün geçirmiştir ve günün sonunda tüm tersliklerin üstüne yetmezmiş gibi geçirdiği bir kazada ölümle burun buruna gelmişken birden zamanda atlama yaparak günün başına geri gelir.. önceleri ne olduğuna anlam veremese de zamanla böyle bir yeteneği olduğunu fark eder ve bu yeteneği, yaşanan olayları işine geldiği gibi yönlendirmek için sürekli zamanda geri gelerek kullanmaya başlar..

-huaaaaaaaaaa!

Ancak bu kendi çıkarları için zamanda geri atlamalar, hesaba katmadığı sorunlara sebep olacaktır..
2006 yapımı bu başarılı anime Japonya’da en iyi anime film ödülünü de almış.. eğlenceli, neşeli, sevimli, duygulu bu uzun metraj animasyon filmini anime severlere tavsiye ederim.. bu arada yer yer esprileri olsa da genel olarak bir buz devri veya shrek gibi değil tabi ki.. nispeten ciddi bir film konusundan da anlayabileceğiniz üzere..

Ama yine en çok takıldığım sorun filmin sonu.. yani neden bitti.. nasıl bitti.. keşke öyle bitmeseydi.. yani sanki başka türlü bitseydi daha mı iyi olurdu.. yoksa daha mı klişe olurdu.. bilmem ki.. yine de klişe mlişe.. öyle bitmeseydi daha iyi olurdu.. evet kesin daha iyi olurdu.. evet.

Sevgiler, saygılar..

-asuaaaaaaaaaaaa!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder