Powered By Blogger

25 Haziran 2011 Cumartesi

THE LAST AIRbENDER 4/10

Baktım sürekli izlenmesi gereken filmlerden bahsetmeye başlamışım, araya bir de izleyip izlememeniz büyük fark yaratmayacak olan bir film tıkıştırayım dedim.. the last airbender da bu konuda biçilmiş kaftan olduğuna göre neden olmasın diyerek konumuza geçiyorum..

4 ana elementin (ateş, su, hava, toprak) farklı uluslar tarafından kontrol edilebildiği bir dünyada barış, 4 elementin tümüne hükmedebilen ve reenkarnasyonla her seferinde farklı bir element ulusundan dünyaya gelen avatar sayesinde sağlanmaktadır. Son avatar, hava bükücüler arasından dünyaya gelmiş ancak ateş ulusu kralının egemenliğini ilan edip diğer elementlerin uluslarına savaş açtığı dönemde 12 yaşında ortadan kaybolmuştur. Avatarın yokluğunu fırsat bilen ateş krallığı, tüm dünyayı yavaşça ele geçirmeye başlamıştır.. 100 yıl bir buzdağının içinde kalan Avatar, iki su bükücü çocuğunun buzdağını kazara kırmasıyla hayata geri döner.. Şimdi bu 3 çocuğun bir görevi vardır.. Ateş Krallığının savaşına bir son vermek..

Şimdi, muhtemelen herkesin bildiği gibi avatar, aslında bir çizgi/anime dizi serisi olup, çok eğlenceli, bir o kadar esprili ve yine bir o kadar sürükleyici süper bir animedir..

-bkz. animenin güzeli..

2,5 gün boyunca evde hasta yatarken yemek ve zorunlu ihtiyaç molaları dışında hiç ara vermeksizin izlediğim ve hayran kaldığım bu süper çizginin elbette ki hemen ardından kaçınılmaz olan gerçekleşmiş ve Amerika Birleşik Devletleri Hollywood Stüdyoları, olaya el atmıştır... bu müdahalenin ürününü merakla beklerken maalesef hüsranla karşılaştım.. zira filmdeki karakterlerle animedekiler uymamış, film çok karanlık bir ortam yaratmış,  içinde hiç komik unsur kalmamış ve zaten çizgideki hikayeyi kısaltayım derken bence amacını bayağı bir geçmiş gitmiş.. Hele filmin bir bitiş sahnesi var ki bittiğini anlamam için jenerik akması, idrak edebilmem içinse onun da üzerinden 15 dak. geçmesi gerekti.. yani pes dedim başka bir şey diyemedim..

-avatarda sempatinin s si kalmamış..

M. Night Shyamalan’ın altıncı his filmi benim için unutulmazlar arasında olmakla birlikte, köy, işaretler ve sudaki kız filmi bir an once unutulması gerekenler listemde yer almakta.. derken bu son hava bükücü filmi ile de yönetmenin hayal kırıklığı yaratmaya ve ikinci listeyi kabartmaya devam ettiğini söyleyebilirim.. bir de mistik olay filmi var.. insanlar arasında ayırım yaratan film.. ondan da bir ara ayrıca bahsedeyim..

Arkadaşlar demem o ki, “son hava bükücü-1” zaman kaybı yaratan, “izleseniz de olur izlemeseniz de hatta izlemeseniz daha iyi olur” kabilinden bir film.. ammaa anime “avatar” vardır ki, küçük büyük her yaştan seyirciye şiddetle tavsiye edilir diyorum saygılar sunuyorum efenim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder