Powered By Blogger

24 Haziran 2011 Cuma

BROTHERs 6/10

merhaba
açılış konuşmasını sonraya bıraksam olur mu.. zira son izlediğim filmi sıcağı sıcağına paylaşmak istedim..  öyle çok sanatsal bakış açıları filan getirmiyorum konuya..  oldukça basit ve öz yazmayı düşünüyorum.. neyse.. bu da yavaş yavaş açılış konuşması havası almaya başladı.. filme geçiyorum..
2009 filmi.. jim sheridan yönetmen.. daha önce (fi tarihinde desem daha doğru olur) sol bacağım filmini izlemiş ve beğenmiştim.. onun dışında çok tanıdığım bir yönetmen değil.. ama oyuncuların 3 ü de (başta natalie portman olmak üzere, jake gyllenhaal ve tobey maguire -- aslında tobey'i pek beğenmem.. tipine gıcığım evet evet.. bir de örümcek adam yaptılar o çiroz tobey'i.. bir kıyafet giyiyor kaslı bir vücut oluşuveriyor filan.. neyse..) başarılı..
film baştan itibaren kendini izletiyor.. merak ediyorsunuz.. gerçi savaş sahneleri biraz sıkıcıydı benim için.. zira film savaş odaklı değil.. o yüzden basit düşünülmüş.. izlemeyenler için çok detayına girmiyorum.. konu şöyle: afganistanda savaşan bir asker esir düşer.. efendime söyleyeyim ancak öldü zannedilir.. bunun üzerine aile eşrafı, babalarını öldü sandıkları dönemde bir süre zorlansalar da hayatlarına bir şekilde devam ederler.. derken adam eve geri dönünce eski yaşamına adapte olmakta zorlanacaktır.. yalnız bu dönüş sonucu bocalayan tek taraf baba olmayacaktır.. aile eşrafının da bu yeni babaya uyum sağlaması kolay olmayacaktır vs..
yani izlenebilir.. yine de sonundan çok tatmin olamayabilirsiniz.. biraz açık bırakmış.. hani ne oldu ? mutlu olacaklar mı ? herşey çok güzel olacak mı ? türünden sorulara çok açık cevap vermiyor ama anlamanıza yetecek kadar cümle kuruyor..

yine de sonunu filmin gidişatındaki akıcılığa göre çok basit buldum.. yani sanki kaptırmış uzun uzun güzel güzel çekmiş jim amca.. sonra bakmış film için süre çok uzadı hooop pat diye bitirivermiş.. başlıktaki konuşmalar yönetmenle çekim elemanları arasında geçiyor tam bu sırada :P  bir de siz izleyin bakalım katılacak mısınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder