Powered By Blogger

29 Ağustos 2011 Pazartesi

CACHe/HIDDEn 4(-)/10

Michael Haneke’nin yazıp yönettiği Hidden, malesef Funny Games’in başarısının yanına bile yaklaşamamış bir Fransız filmi olarak çıkıyor karşımıza..

Hidden, hayatlarıyla ilgili muhtelif şekillerde çekilmiş video görüntülerinin bulunduğu gizemli kasetler ve kasetlerin sarıldığı kan kusan çocuk veya kanlı hayvan resmi çizilmiş kağıtlar sebebiyle gerilim yaşayan bir ailenin hikayesini anlatıyor.. Ancak aslında ortada izleyiciyi germeye sebep olacak bir tek beklenmedik sahne dışında çok bir aksiyon yok.. hatta uzuuun süren ve hiçbir kıpırtı dahil olmayan sahnelerin çok fazla olduğunu söyleyebilirim.. belki de izleyiciyi böyle ekrana boş boş baktıra baktıra, bir kıpırtı olacak mı diye mallaştıra mallaştıra germek istemiştir sevgili Haneke.. zira, bu konuda çok başarılı olduğu inkar edilemez..

-çok gerginim ben şu anda georges.. sen nasılsın ?

Gizemli kasetlerdeki görüntüler, ailenin hayatına belli bir mesafeden “basitçe” sadece bakıştan ibaret.. Peki tüm bu kasetlerin altında yatan sebep ne ? Bununla ilgili bir tahminleri var.. Ve onun üzerine gidiliyor.. Filmin sonuna doğru her ne kadar az çok bu kasetlerin nereden geldiğine yönelik bir bilgiyle sahip olsanız da, kafanızdaki tüm sorular cevaplanmıyor.. Açıkçası olayların çözüm anlamında izleyiciyi biraz havada bırakıyor.. Anlaşılıyor ki burada yönetmenin amacı, kasetlerinin gizemini çözmekten ziyade, bu kasetlerin ailede yarattığı paranoya ve güvensizliği göstermek.. diğer bir deyişle gayet düzgün ve rahat yaşayan bir ailenin, birkaç basit kaset sayesinde gözlendikleri gerçeğiyle karşı karşıya kaldıklarında tüm huzurlarının bir anda nasıl yok olabileceğini anlatmak..

-ben de pek gerginim.. hadi o zaman konuşmayalım.. hareket de etmeyelim.. öyle oturalım.. 

Evin babası rolünde Daniel Auteuil, anne rolünde Juliette Binoche var.. Her iki oyuncu da çok başarılı performanslar sergiliyor.. Ancak oyuncuya verilen roller, söylemeleri gereken sözler belli iken elbette ki anne de baba da bunun dışına çıkamıyorlar ve filmin sıkıcılığını değiştirmek için ellerinden bir şey gelmiyor.. iyi oyunculuk da bir yere kadar film götürebiliyor kısacası..

-filmde uzunca bir süre bu görüntüye böööyle maruz kalıyorsunuz..

Özetle, uzun, hareketsiz ve ağır sahneler… çözüldüğünü anlasanız da dile dökülmeyen ve size tam o tatmin hissini vermeyen bir final.. manasız bir son sahne.. Haneke, neden böyle yaptın hocam ? Her ne kadar IMDB puanı 7.4 olsa bile, benim puanım ortada.. İzlenmesini tavsiye etmiyorum, zaman kaybı diye düşünüyorum.. Ha “ben zaten çok eğleniyorum, her anım bir aksiyon, her anım başka bir eğlence.. Şöyle biraz da ağır bir şeyler izleyeyim” derseniz o zaman belki.. Ağır, yavaş ama dinlendirmiyor.. Ona rağmen yoruyor…

Diyorum.. Gözlerden öpüyorum..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder